6 January 2015

Apa bezanya Alfalfa Shaklee dengan yang lain?

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr.Shaklee dalam tahun 1950an.
Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja kompos (baja bebas kimia). Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred paling tinggi di kalangan tumbuhan Alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. 
Daun Alfalfa dari Shaklee dituai apabila ia mencapai tahap kematangan mutlak kerana daun Alfafa yang telah matang sangat kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.
Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.
Alfalfa yang digunakan oleh Shaklee adalah berbeza daripada Alfalfa Sprout. Di mana Alfalfa Sprout ini adalah seperti tauge yang boleh dituai dalam jangkamasa 3 hingga 5 hari selepas ditanam. Oleh yang demikian dari segi khasiatnya Alfalfa Sprout adalah kurang berkhasiat berbanding Alfalfa yang digunakan oleh Shaklee.
Alfalfa Shaklee
Alfalfa Sprout
Jom dapatkan Alfalfa dengan harga promosi bulan Jan 2015 ni.. Kasi Detox dan kembalikan kecantikan anda. :)

Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™