28 February 2015

6 Sebab Kenapa Dr Bruce Miller Menyokong Supplemen Jenama Shaklee

6 sebab kenapa Dr Bruce Miller menyokong supplemen jenama Shaklee



1. Produk Shaklee sentiasa berharmoni dengan alam Semulajadi.

2. Produk yang di cipta mengguna sumber alam SEMULAJADI dan disempurnakan oleh SAINS.

3. Produk dihancurkan Dalam masa yang mencukupi untuk tujuan penyerapan.

4. Kecermelangan Perbadanan Shaklee diiktiraf secara global.

5. Penyerapan yang terbukti.

6. Kajian Shaklee telah di terima untuk penerbitan didalam Jurnal Saintifik yang terpilih.


25 February 2015

Apa itu Autisme? Kenali Petanda Awal Autisme dan Kesan Langsung Kepada Tumbesaran Mereka.

Apa itu Autisme?

Secara ringkasnya, Autisme dikategorikan sebagai satu gangguan dimana kanak-kanak mempunyai kesukaran dalam interaksi sosial dan komunikasi (lisan dan bukan lisan), tingkah laku berulang-ulang serta obsesi melampau terhadap sesuatu objek yang berputar, contohnya kipas.


Mengikut statistik, nisbah seorang dalam setiap 150 kanak-kanak ( 1: 150) yang lahir menghidapi autisme. Bilangan kes ini meningkat sebanyak 30 peratus sejak 3 tahun yang lepas.


Sekaligus menjadikan isu ini menjadi kebimbangan dan tanda tanya buat segenap masyarakat dunia bagaimana perkara ini boleh meningkat dengan drastiknya dan apakah kesan langsung kepada penghidapnya.

Jom Kenali Petanda Awal Autisme dan Kesan Langsung Kepada Tumbesaran Mereka

  • Kesukaran berinteraksi merupakan antara tanda UTAMA dalam autisme. Ibu bapa biasanya akan menyedari masalah autisme di dalam diri anak mereka melalui gejala ini. Seawal bayi lagi, anak – anak yang mempunyai masalah autisme tidak memberi respon atau fokus kepada sesuatu benda dalam jangka masa yang lama.
  • Mereka gagal memberi respons apabila namanya dipanggil atau ditanyakan soalan walaupun ianya mudah. Ini disebabkan mereka gagal untuk menafsir maklumat yang diterima dan tidak tahu bagaimana untuk membalasnya secara lisan. Mereka kelihatan sama seperti anak-anak yang normal namun sebenarnya mempunyai kekurangan dalam komunikasi sosial.
  • Apabila mereka mempunyai kekurangan dalam komunikasi sosial, bermain dalam kumpulan adalah aktiviti yang paling tidak disukai mereka. Mereka lebih suka berada di dalam ‘dunia’ mereka sendiri dan kadangkala ketawa dan mencederakan diri sendiri tanpa sebab. Apabila ditegur untuk berhenti, mereka akan bertindak agresif kerana tidak sukakan sebarang perubahan tingkahlaku dengan segera.
  • Mereka tidak sukakan perubahan samada drastik atau tidak terutama yang akan mengubah emosi mereka ketika itu. Perbuatan menggunakan tandas atau pergi ke sekolah adalah perkara yang sukar bagi mereka. Rata-rata anak yang menghidapi autisme masih menggunakan pampers di usia 5-6 tahun disebabkan mereka gagal untuk ke tandas dengan sendirinya. (tidak kesemuanya begitu)
  • Uniknya pula, ada sebahagian mereka yang  kurang sensitif kepada rasa sakit namun mereka lebih sensitif kepada bunyi, sentuhan serta sensori (deria rasa). Sifat sensitiviti mereka yang kuat ini merupakan jawapan mengapa mereka yang tidak mahu dirangkul atau dipeluk.

Adakah Suntikan Vaksin Berhubungkait Dengan Autisme? 

Kebanyakkan media mendakwa bahawa Vaksin MMR (measles, mumps dan rubella) sebagai salah satu punca kepadanya. Vaksin tiga serangkai ini lazimnya diberikan kepada bayi yang berumur di 12 bulan ke atas. Ini berikutan daripada meningkatnya jumlah pesakit Autisme di Amerika Syarikat yang jauh lebih awal memperkenalkan vaksin MMR berbanding UK dan Malaysia sendiri.

Namun kajian menunjukkan bahawa tiada kesimpulan saintifik yang dapat menyokong teori ini. Pada masa kini, masih terdapat kajian yang sedang dijalankan untuk mengesahkan kesahihan perkara ini.

Apa Yang Ibubapa Harus Lakukan?


{ Firman Allah S.W.T  : " Tiada penyakit tanpa ubat kecuali MATI " }

Tingkatkan kesedaran untuk mengesannya dari awal dengan memberi kaedah pendidikan sesuai masalah anak autisme mampu diuruskan dengan baik. Teknik pengecaman yang paling MUDAH untuk dikenalpasti simptom ini oleh para ibubapa ialah dengan membawa mereka untuk bergaul dalam kumpulan kecil.

Rasionalnya, anak-anak akan mula belajar bagaimana untuk berkomunikasi, bekerjasama dan berada dalam suasana yang sedikit riuh daripada biasa dalam aktiviti berkumpulan ini.

Lantas, perhatikan karektor dan bagaimana tindakbalas komunikasi mereka sesama rakan yang lain ketika di dalam kumpulan. Semakin awal dikesan, semakin mudah untuk kita bawa mereka ‘keluar’ daripada zon gangguan ini.

Takut-takut jika ianya tidak diatasi sejak awal, gejala ini akan melumpuhkan proses pembelajaran mereka kelak. Walaupun fizikal mereka nampak normal, tetapi hakikatnya tidak.




23 February 2015

Alhamdulillah..

Harini happy happy happy.. Alhamdulillah.. 

14 February 2015

SET DIABETES / KENCING MANIS SHAKLEE


Apakah itu Diabetes?
Kencing manis ataupun diabetes merujuk kepada bacaan gula (glukosa) dalam badan yang melebihi daripada paras normal. Gula merupakan sumber tenaga bagi badan kita tetapi jika berlebihan akan menyebabkan masalah kesihatan.

Bagaimana diabetes boleh terjadi?
Makanan yang kita makan setiap hari akan ditukarkan kepada bentuk glukosa iaitu untuk menghasilkan tenaga. Dan insulin bertindak sebagai hormon yang menukarkan glukosa kepada bentuk tenaga dalam badan kita. Pankreas merembeskan insulin bagi membantu sel badan untuk menyerap glukosa.

Diabetes terbahagi kepada 3 jenis iaitu:
JENIS
PENERANGAN
Diabetes Type 1
Terjadi disebabkan oleh organ pankreas tidak mampu hasilkan insulin dengan cukup. Ini menyebabkan pesakit perlu mengambil suntikan insulin bagi mengawal kadar gula dalam badan.
Diabetes Type 2
Terjadi adalah disebabkan badan menghasilkan insulin tidak mencukupi ataupun disebabkan sel tidak dapat bertindakbalas dengan insulin sebaiknya.
Diabetes Gestasi
Terjadi pada wanita yang sedang hamil

Antara tanda-tanda seseorang mengidap diabetes:
  • Kerap buang kencing
  • Kerap berasa haus
  • Sentiasa lapar
  • Pandangan mata kabur
  • Cepat letih
  • Luka lambat sembuh
  •  Kekejangan di mata ataupun di kaki

 Kesan dan komplikasi disebabkan oleh diabetes:
  • Saraf dan salur darah rosak
  • Buta
  • Serangan strok
  • Buah pinggang gagal berfungsi
  • Luka lambat sembuh
  • Kaki kena potong
  • Mati pucuk
 
bacaan gula dalam darah - diabetes
Bacaan gula dalam darah

Shaklee boleh membantu untuk mencegah diabetes iaitu dengan cadangan pengambilan:

1. Vivix - bertindak dengan mencegah penghasilan AGE protein. AGE protein adalah gula dan protein berlebihan yang mana menyebabkan atherosclerotic dan sel mati.
** Sangat disarankan untuk permulaan ambil Vivix bagi pesakit kencing manis kerana untuk normalkan kembali semua hormon dan signal dalam badan kita. Vivix bertindak untuk detok keseluruhan badan kerana badan pesakit sudah imun (sudah sebati) dengan pelbagai ubat-ubatan yang lain. Jika tanpa detok terlebih dahulu, kemudian ambil vitamin yang lain, besar kemungkinan memang tidak nampak kesannya. Selepas semua normal, anda boleh pertimbangkan samada untuk ambil vitamin yang lain seperti dibawah.
 
2. ESP - bertindak dengan membantu penghasilan hormon insulin. Selain itu, ESP bertindak sebagai non-GMO dan berindex glisemik rendah.
 
3. GLA - mengandungi asid omega 6 yang mana mengurangkan keradangan dan membantu mengurangkan sakit saraf yang dialami pesakit diabetes.

4. Vitamin C - Membantu sistem imun badan, mencegah gula dalam sel bertukar menjadi sorbitol, bantu mengurangkan penghasilan katarak,  retinopati dan neuropati.
 
5. Vitalea - mengandungi chromium iaitu penting untuk pesakit diabetes Type 2 yang mana kekurangan chromium menyebabkan pengambilan gula ke dalam sel menjadi kurang efektif.
 
6. Alfalfa - terkandung mineral yang tinggi dapat membantu untuk menyahtoksikkan bahan yang tidak diperlukan dalam badan.
 
7. Zink - luka yang lambat sembuh disebabkan diabetes boleh diatasi dengan zink kerana mempercepatkan penyembuhan.


Anda boleh hubungi saya untuk sebarang cadangan yang bersesuaian dengan keadaan dan tahap keseriusan diabetes anda.

9 February 2015

9 Ciri-Ciri Makanan Tambahan Protein yang Unggul

Assalammualaikum.. tahukah anda.. protien memainkan peranan penting dalam tubuh kita? Namun, banyak sumber makanan berprotein sekarang sudah mengalami penyahaslian (denaturasi). Ini menyebabkan makanan protein yang lengkap menjadi kurang lengkap kerana berlakunya proses seperti berikut:
  1. Pamanasan atau pempasteuran
  2. Tekanan permukaan seperti penghomogenan susu
  3. Tambahan bahan kimia seperti asid, bes atau garam
  4. Pembekuan
  5. Proses dehidrat
  6. Penyimpanan
  7. Pengangkutan

"Berbilion sel yang membentuk dalam tubuh badan kita memerlukan protein untuk menjalankan fungsi masing-masing"-BRUCE MILLER


Tambahanlagi, ramai yang mengambil makanan tambahan vitamin dan mineral, tetapi seramai mana yang menyedari bahawa makanan-makanan tambahan ini memerlukan protein yang berkualiti dan mencukupi untuk menjamin keberkesanannya.


Apa itu RDA?

RDA ialah “Recommended Daily Allowance” iaitu amount setiap nutrient yang terkandung dalam diet harian seseorang.
Menurut kajian RDA, 9 golongan yang memerlukan protein lebih dari kadar biasa iaitu :-
  • Kehamilan
  • Penyusuan
  • Kerja berat
  • Tekanan Persekitaran
  • Tekanan fisiologikal
  • Infeksi 
  • Trauma
  • Surgery
  • Penyakit Kronik


9 Ciri-ciri makanan tambahan protein yang unggul:

  1. Kesemua 9 jenis asid amino wujud serentak dengan nisbah yang betul
  2. Telah diuji
  3. Tidak mengandungi hormon, antibiotik atau bahan kimia yang berbahaya
  4. Tidak mengandungi tambahan pewarna, perisa atau pengawet tiruan
  5. Tidak mengandungi kolestrol walaupun sedikit
  6. Aras lemak yang sangat rendah
  7. Penyediaan yang mudah dan tidak perlu dimasak
  8. Nilai kalori yang yang terendah
  9. Ramuan utama daripada kacang soya yang terpilih

Dengan memulakan hari dengan segelas protein dalam diet harian boleh memberi ganjaran kesihatan dan kecergasan pada diri. Protein yang lengkap merupakan makanan tambahan yang terbaik untuk mengekalkan berat badan unggul. Jom dapatkan protien terbaik untuk tubuh anda.. Badan yang sihat bermula dari makanan yang berzat dan berkhasiat. 
Nak tahu lebih lanjut tentang ESp shaklee?  klik sini ye.. ESP
Hubungi saya untuk keterangan lanjut ya..

8 February 2015

6 sebab kenapa Dr Bruce Miller menyokong supplemen jenama Shaklee

Harini saya nak kongsikan fakta yang diberikan oleh Dr. Miller. Beliau adalah seorang pakar nutrisi yang di iktiraf di Amerika syarikat. Nak tahu lebih lajut tentang beliau boleh klik sini ye. Dr. Miller.

Terdapat 6 sebab kenapa Dr Bruce Miller menyokong supplemen jenama Shaklee 

  1. Produk Shaklee sentiasa berharmoni dengan alam Semulajadi.
  2. Produk-produk yang di cipta menggunakan sumber alam SEMULAJADI dan disempurnakan oleh SAINS.
  3. Produk-produk larut dalam masa yang mencukupi untuk tujuan penyerapan.
  4. Kecemerlangan Perbadanan Shaklee diiktiraf secara global.
  5. Penyerapan produk yang lebih baik terbukti menerusi kajian klinikal
  6. Kajian Shaklee telah di terima untuk penerbitan didalam Jurnal Saintifik yang terpilih.

Haa.. 6 sebab ini dah cukup untuk membuktikan yang produk shaklee sangat bagus dan diiktifar di seluruh dunia. Jom amalkan produk yang unggul ini.. Kita jaga kesihatan.. InsyaAllah sihat dan bahagia selalu..

5 February 2015

10 Sebab Kalsium Penting untuk Ibu Hamil

Assalammualaikum.. Mommies semua tahu tak betapa pentingnya kalsium untuk tubuh kita? Apa lagi jika kita sedakan mengandung.. Bahaya jika kita kurang kalsium.. Banyak risiko yang mommies akan hadapi bila kekurangan kalsium.. Jom saya kongsikan sebab2 kalsium penting untuk ibu hamil.
Ostematrix bagus untuk ibu hamil
Ostematrix bagus untuk ibu hamil

10 sebab kalsium penting untuk ibu hamil

  1. Untuk kekuatan tulang sebab nak menanggung berat bayi secara fizikal
  2. Untuk pembekuan darah
  3. Menstabilkan transmisi impuls saraf
  4. Merehatkan otot sewaktu berlaku kontraksi
  5. Mengelakkan kekejangan ketika proses bersalin
  6. Kalsium yang sedia ada ibu akan diserap bayi semasa ia membesar teritama dalam pembentukkan tulang
  7. Kegagalan mengantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu hilang gigi ketika usia muda
  8. Walaupun menyusukan anak, ibu perlu teruskan kalsium.. bukan berhenti dari ambil kalsium..bagi mengekalkan kadar kalsium dalam badan
  9. Merehatkan otot yang mengecut semula ketika haid
  10. Ibu hamil berisiko hadapi osteoporosis jika gagal ambil kalsium
Haa.. 10 sebab je pun dah cukup untuk bertindak bagi mengelakkan masalah kekurangan kalsium.. 
Shaklee ada ostematrix (kalsium) yang sangat hebat. Amalkan setiap malam sebelum tidur.. Dengan izin Allah.. pasti esok pagi bangun rasa cergas.. 


Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.

Berminat untuk jadi ahli shaklee?? 
Boleh dapatkan maklumat lanjut di sini: Jadi Ahli Shaklee


4 February 2015

KENAPA PENTING GALAK ANAK MINUM AIR?

Tahukah anda air sangat penting untuk tubuh badan kita?

Kepentingan air

Badan manusia terdiri daripada 60 hingga 70 peratus air. Air penting untuk pelbagai fungsi dalam tubuh seperti pengangkutan kepada nutrien dan oksigen ke sel badan, mengawal suhu badan, melancarkan sistem penghadaman dan sebagainya.

Kepentingan air tidak ternilai kerana ia menjadi kunci kehidupan dan membangunkan tahap kesihatan seseorang.

Keperluan air untuk orang dewasa dan kanak-kanak berbeza. Jika orang dewasa memerlukan sehingga lapan gelas atau dua liter air, kanak-kanak berusia satu hingga tiga tahun pula memerlukan empat cawan atau satu liter cecair sehari.

Sukatan itu juga meningkat apabila kanak-kanak memasuki usia antara empat hingga lapan tahun, iaitu sebanyak lima cawan atau 1.2 liter air untuk tubuh.

Penting Kanak-kanak Minum Air Masak
Penting Kanak-kanak Minum Air Masak
Pakar Pemakanan dari Institut Jantung Negara, Chong Mei Kee, berkata kanak-kanak bergerak lebih aktif menjadikan mereka sentiasa memerlukan banyak air, jika tidak cukup tubuh mereka boleh lemah dan dehidrasi.

"Kanak-kanak yang kurang minum air boleh dilihat pada bibir dan kulitnya menjadi kering. Mereka juga kurang kencing dan jika kencing pula, ia menghasilkan bau yang kuat.

"Kurang minum air juga menyebabkan kanak-kanak sembelit, rasa letih, sakit kepala dan kurang air mata ketika menangis. Dehidrasi yang serius mungkin akan membawa maut," katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.

Galak anak minum

Justeru, kanak-kanak wajar digalakkan minum banyak air kosong sejak awal usia supaya mereka suka minum air apabila dewasa.

Tidak kira apa saja jenis minuman sama ada susu, jus buah-buahan, minuman teh, kopi dan sebagainya, ia tetap baik untuk kesihatan, selain mengamalkan makan buah-buahan.

Ibu bapa perlu menggalakkan anak meminum air selepas setiap hidangan. Ketika makan, biarkan mereka menghabiskan makanan dulu sebelum menyediakan dan memberikan mereka minuman.

Kanak-kanak ketika dalam proses pembesaran begitu aktif. Jadi, galakkan kanak-kanak minum air sebelum dan selepas bersenam. Ketika bersenam, galakkan minum air setiap 30 minit akibat peluh yang keluar," katanya.

Minum lebih air

Cuaca panas, lama terdedah kepada penyaman udara juga boleh menyebabkan kehilangan air dari badan, sekali gus memberi kesan dehidrasi.

Biasakan diri dengan bekalan air dalam botol Bisphenol A (BPA) yang bebas kesan samping boleh menjejaskan kesihatan.

bekalkan air botol untuk anak ke sekolah
Bekalkan air botol untuk anak ke sekolah

Cara Galak anak minum air

  • Sediakan botol air khas yang menarik untuk kanak-kanak yang mudah dibawa ketika berjalan atau aktiviti luar.
  • Galakkan anak minum air sebelum dan selepas bermain atau bersenam.
  • Galakkan minum air setiap 30 minit ketika bersenam.
  • Sediakan minuman untuk setiap hidangan anak
  • Minum lebih air ketika cuaca panas bagi mengelak dehidrasi.
  • Minum air walaupun berada dalam kawasan berhawa dingin supaya kulit tidak mudah kering.
Credit

1 February 2015

BAGAIMANA MEAL SHAKES MEMBANTU MASALAH SEMBELIT?

Anak anda ada masalah sembelit tak? 


Sebagai ibubapa, sudah pasti kita tidak sanggup melihat anak menangis akibat SEMBELIT. Saya masih ingat lagi masa anak saya (Amani) umur 2 tahun. Dia memang selalu hadapi masalah sembelit. Sampai dia takut nak buang air besar sebab dia tahu mesti sakit dan ada banyak darah. Masa tu saya masih belum kenal shaklee.. 

Setelah saya kenal shaklee, saya terus mencuba Meal Shakes untuk anak saya. Alhamdulillah.. Amani dah boleh membuang dengan mudah.. Baru je amalkan seminggu masa tu. Kagum.. Syukur sangat.. 

Selepas tu saya terus konsisten berikan Meal Shakes pada Amani.. Sampai sekarang dia dah tak pernah sembelit lagi.. Sekarang saya dah berikan juga Meal Shakes pada si adik (Ammar). Sebolehnya saya tak nak Ammar alami macam apa yang kakak dia alami dulu. Alhamdulillah, Ammar dah 2 tahun dan dia tak pernah lagi kena sembelit. Syukur sangat2..
 
Anak-anak Mealshakes
Anak-Anak Meal Shakes


Kepada mommies di luar sana, jom cuba berikan MEAL SHAKE untuk merawat sembelit anak. Ini kerana  Meal Shakes merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Mealshake Shaklee juga diperkaya dengan 24 jenis vitamin A-Z juga kaya dengan serat untuk membantu menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan dari kolon dan perut. 

Rasanya yang sangat lazat dan memang digemari kanak-kanak. Macam anak-anak saya, saya akan bancuh sekali sehari campur dengan susu atau minuman kegemaran mereka. Bila cukup bekalan mineral dan vitamin untuk anak, maka anak akan sentiasa sihat dengan izin Allah.. 

Mealshakes atasi masalah sembelit
Mealshakes atasi masalah sembelit

Macam mana Meal Shakes membantu masalah sembelit?

Kandungan serat di dalam meal shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencucui' usus dan perut anak kita. 

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan.

Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi segumpal najis, SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis lembut (tidak lagi SEMBELIT).

Disinilah pentingnya anak kita MINUM BANYAK AIR. 

Akhirnya, SERAT di dalam meal shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.

Simple kan? Shaklee tak buat produk ajaib.. Tapi memang cukup bagus untuk kita semua amalkan.

Jika anda ingin mencuba untuk anak tersayang, anda boleh terus hubungi saya ya. InsyaAllah.. saya akan bantu sebaik mungkin. 

Beli Mealshakes

Jika anda dah biasa dengan shopping online, anda boleh je terus order dengan klik gambar di atas ni. Selepas order, anda layak untuk mendapat konsultasi percuma daripada saya.




 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIF╬×LT™