22 May 2014

Vitamin Shaklee untuk Kecerdasan Minda

Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif, rajin belajar dan seronok membaca. Memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu sahaja tidak mencukupi tanpa nutrisi yang baik yang juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.


 Dalam mencapai kejayaan, ramai yang menghadapi pelbagai masalah kesihatan, antaranya:
  • Tekanan
  • Kelesuan dan sakit badan
  • Kurang tidur
  • Kurang daya tumpuan
  • Sakit kepala berulang
  • Lemah daya ingatan
  • Kurang Peka
Set Pelajar/Minda Cerdas Shaklee memberikan anda satu set yang lengkap dalam mencapai kesihatan yang lebih baik dan hebat.

Kebaikan:
  • Membantu melegakan tekanan
  • Membantu mengurangkan kemurungan dan memperbaiki emosi
  • Berasa lebih bertenaga
  • Menggalakkan tidur yang sempurna
  • Meningkatkan daya ingatan dan keupayaan pembelajaran

SIAPAKAH YANG SESUAI AMBIL SET INI???
  • Pelajar sekolah menengah
  • Pelajar institusi pengajian tinggi
  • Pekerja
  • Surirumah
  • Mereka yang menghadapi tekanan
  • Bermasalah tidur
Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa nutrien penting yang membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak yang sedang membesar.

Multivitamin
Multivitamin memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B Complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

Vitamin C
Vitamin C membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. Ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selesema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak-kanak yang sedang membesar.

Omega-3
Sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak "baik" yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam Omega-3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

Lecithin
Lecithin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotransmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesaj ke otak dalam sistem saraf. Akedemi Sains Kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

Protein
Protein baik membantu untuk menyuburkan otak. Asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmiter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

Shaklee memberikan rangkaian nutrisi terbaik yang diperlukan anak anda untuk sokongan tumbesaran yang sihat di samping mengekalkan kesihatan seiring tumbesaran mereka


Energizing Soy Protein
  1. memberikan tenaga segera yang berpanjangan
  2. memperbaiki memori
  3. memastikan tubuh anda sentiasa cergas dan bersemangat

Chinch Energy Tea Mix
  1. Meningkatkan Metabolism
  2. Penggalak tenaga
  3. Tinggi antioksidan
  
Lecithin
  1. menguatkan ingatan dan memori
  2. mana pelajar yang nak kurangkan berat badan ia berfungsi untuk mengurangkan berat badan (Extra)

Ostematrix
  1. Membantu mengurangkan Migrain
  2. Memperbaiki depresi atau mood swing
  3. Membantu mengurangkan lenguh-lenguh badan

Omega Guard
  1. meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus
  2. mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan
  3. kaya dengan kandungan DHA,merupakan minyak ikan terbaik dan paling tulen di dunia
  4. memudahkan anda fokus ketika belajar
  5. melancarkan perjalanan darah untuk tubuh dan minda yang lebih cergas dan cerdas

B Complex
  1. memberikan rasa tenang dan menghalang stress
  2. memberikan tenaga

Meal Shakes
  1. mengandungi nutrien yang lengkap untuk memenuhi keperluan pelajar.
  2. menjadi menu sarapan pagi
  3. makanan untuk otak yang bijak kerana mengandungi kolina,kalsium dan protien

Chewable Vita-C Plus 100mg
  1. Ia merupakan antioksida yang menyokong kesihatan sistem imun dan pertahanan tubuh secara semula jadi.
  2. Shaklee Chewable Vita-C Plus didatangkan dengan rasa citrus/limau dan vitamin C-nya mudah diserap dengan hanya mengunyah dan menghisapnya.
  3. Kajian menunjukkan bahawa vitamin C lebih mudah diserap sekiranya ia dikunyah sehingga lumat di dalam mulut berbanding terus ditelan bulat-bulat.

Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG, KUALA PILAH dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.


SALIZA RAMLY 

FB: Sally za
FanPage:Adorable Life Zone
No Tel: 012-2979869
Email: sallyramly@gmail.com
COD area: Seremban, Senawang, Kuala Pilah
POS ke seluruh Malaysia


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™