14 May 2014

Kebaikan Vitamin E Shaklee

Assalammualaikum.. hii.. mentang2 mlm ni sempat bermasker dengan vitamin E, so sy nak kongsikan kebaikan vitamin ni lah.. Antaranya:

1 - Mengekalkan kelembapan kulit
Jika kita mengambil suplimen yg ada kandungan vitamin E, ia dpt mencegah dehidrasi kulit. klu korg tgk sorg perempuan yang berusia tapi nampak muda dengan wajah yang sihat berseri, itu maksudnye dia mengambil vitamin E secukupnya, hmm...

2 - Membantu di dalam menyerap vitamin A
Vitamin A mcm yg ada kat dalam karot tu penting untuk penglihatan dan kulit yang sihat. Walau dalam kuantiti yang sedikit, vitamin A ini perlu diserap oleh tubuh bagi kegunaan di atas. Pengambilan vitamin E dapat menolong menyerapnya.


3 - Melawan dan mencegah jerawat
Menyapu vitamin E sangat membantu mencegah jerawat atau jeragat dari timbul di permukaan kulit. (ni yg sy suke sgt buat masker vit E ni)

 
4 - Mencegah penuaan kulit
Vitamin E ialah sejenis antioksidan. Vitamin E melawan radikal bebas dan membuang toksin dalam tubuh. Jadi vitamin E penting sebagai agent 'anti-penuaan' sbb bhn2 mekap yang mengandungi vitamin E dirumus khas untuk mengurangkan kedutan dan garis-garis halus di muka. pengambilan supplement dalam 400 milligram (400 IU) vitamin E setiap hari pula akan memperbaiki tekstur kulit kita, dan elakkan daripada dimusnahkan oleh pancaran matahari.


Ni la rupa Vitamin E.. ada 120 bj. taham 4 bulan ni..
 
5 - Elok untuk kulit yang terbakar (sunburn)
Vitamin E ni sejuk dan sangat berkesan menghalang rasa terbakar. Sapukan pada kulit sebelum terkena pancaran matahari bagi melihat kesannya secara positif. Terbaik lah!

6 - Mengurangkan parut
Bagi perempuan yang mengandung, mesti punye lah.. ada 'stretch mark' di perut. Sapukan vitamin E di bahagian parut tu sbb Vitamin E akan menghilangkan kesan parut. ini kerana parut terbentuk oleh collagen dan vitamin E dapat mengurangkan kekuatan ikatan molekul dalam collagen itu.

7 - Mencegah barah kulit
Vitamin E merupakan satu antioksida dan juga kerana ia dapat melindungi kulit daripada panahan pancaran matahari, gabungan kedua-dua ini sangat bagus dalam melindungi tubuh daripada kanser kulit ataupun masalah kulit yang teruk.

Haa.. jom lah tgk testimoni plak





Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG, KUALA PILAH dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.


SALIZA RAMLY
FB: Sally za
FanPage:Adorable Life Zone
No Tel: 012-2979869
Email: sallyramly@gmail.com
COD area: Seremban, Senawang, Kuala Pilah
POS ke seluruh Malaysia

 
 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™