3 May 2014

Apakah yang boleh membantu untuk TURUNKAN BERAT BADAN??

Ramai yang tak tahu dan tak pasti... bahawa minum air masak ni lebih banyak membantu dan faedahnya.. Untuk fikirkan cara terbaik untuk turunkan berat badan, apa kata kita cuba gunakan cara yang mudah dan murah pulak.

Boleh cek balik adakah kita minum sekurang-kurangnya dua liter air sehari? Air kosong tau! Bukan air manis.


>>> Kenapa air kosong? <<<
  1. Salah satu fungsi air adalah untuk bantu proses metabolisma badan, iaitu dengan ubah makanan menjadi kuasa.
  2. Air juga punya peranan sebagai bahan bakar untuk mendorong reaksi kimia metabolisma. Jika bila kita tidak cukup minum air, tubuh kita tak dapat membakar kalori dengan baik.
  3. Kalau bekalan air kurang daripada 2 liter sehari, proses untuk turunan berat badan boleh menjadi lambat. Sebabnya, lebih kurang dua liter air ni lah yang akan digunakan untuk bantu fungsi tubuh sehari-sehari. Jadi, bila kita berdiet dan berat badan masih tak turun, mungkin ini disebabkan kita tak cukup minum air.
  4. Air juga penting bagi proses pencernaan. Bila kurang air, ianya akan ganggu proses pencernaan. Ini kerana tubuh tak dapat nak serap nutrien daripada makanan, sebaliknya tubuh akan kirimkan isyarat yang menandakan tubuh kekurangan bahan mineral yang diperlukan. Kesannya kita akan terasa lapar.
Tak semestinya LAPAR je terus makan ... Apa kata anda minum dulu air masak... ianya sangat-sangat membantu... NAk tahu set kurus shaklee?? jom klik sini ye..


Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG, KUALA PILAH dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.

SALIZA RAMLY

FB: Sally za
FanPage:Adorable Life Zone
No Tel: 012-2979869
Email: sallyramly@gmail.com
COD area: Seremban, Senawang, Kuala Pilah
POS ke seluruh Malaysia


2 comments

1:24 pm, May 03, 2014  

info yang berguna

3:42 am, May 04, 2014  

terima kasih :)

Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™