23 October 2013

KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE??

ramai yang tanye kenapa join shaklee? ramai juga kawan-kawan yang berkecil hati sebab sebelumni dorang approach saya tolak..dengan alasan tak pandai nak berbisnes.. bukan sorang dua approach saya wat bisnes part time..ramaiiiii, tapi takde satu pon yang melekat dihati saya..

tapi kenapa saya pilih shaklee?
(shaklee ni takde orang ajak saya buat, saya sendiri gi ngendeng nak buat hahaha..)

nak tau kenapa? meh saya share kan sikit ape yang menyebabkan saya join shaklee compare to other company or MLM.. saya bukan kate MLM lain tak bagus or tak hebat or ape2 jela..jadi jangan melatah yer kalo anda dari company or MLM lain..

ni saya listkan sebab berdasarkan kesesuaian saya..
ape benda yang saya cari dalam bisnes part time? ni antara sebabnya:

  1. saya mencari bisnes yang tak memerlukan saya bercakap "face to face" dengan orang tu.. sebab saya ni jenis yang pemalu, dan memang fail bab2 nak approach orang ni.. so saya cari yang jenis "maya"..supaya saya takperlu approach org depan2..saya friendly dalam tepon, tapi kat "luar"..saya seorang yg pendiam :P lagipon kalo org tanak beli ke rejek ke..cemuh ke.. saya bukan nampak pon hahah :P (jadi ape2 bisnes lain yang memerlukan saya buat temujanji atau berjumpa pelanggan memang saya tak pilih.. )
  2. bisnes yang saya cari itu haruslah tidak mengganggu waktu kerja saya yang sedia ada yakni saya boleh buat masa cuti dan waktu malam :) atau bile2 masa saya free :P (saya taknak rasa terikat dan rasa tertekan..saya nak yang enjoy je hihihi)
  3. saya join sebab saya suka sebab konsepnya sharing...(saya buat keputusan nak join leaps saya makan supplement ni, alang2 jadi promoter tak bergaji kan..)saya tak rasa macam "jual" sebab saya share kebaikan apa yang saya makan dengan kawan2 kat blog dan facebook.. jadi takde rasa terpaksa..kalo org tanak bli pon takpe, lagipon sy memang suka cerita ape saya makan especially kalo produk tu best aka duta tak bertauliah la..jadi alang2 share je, best jugak kalo dapat kumpul point dan lepastu dapat RM kan? yelah sebelumni tolong pomot produk org bukan dapat ape pon hihihih
  4. saya taknak bisnes yang melibatkan orang.. maksudnya, kalo kite tak gerak.. nnti orang atas marah ke ape ke.. sebab dengan shaklee ni, saya bebas..bulanni taknak buat pon takper..takde hal..sbb takde konsep point kite tu mempengaruhi gaji orang or whatever la kan.. ble rehat kalo rase penat sangat.. cume kite kejar target kite sendiri..maksudnye berapa RM yang kite nak sebulan..kalo rasa tanak, takde org leh paksa..nak rehat setaun ke..taun depan baru buat, no big deal la
  5. modal yang tidak besar.. cume dengan RM 75 ringgit seumur hidup.. takdela kena wat loan bagai..lepas tu kalo tak gerak burn duit gitu jer..dengan shaklee, konsep die mudah je..bile orang nak bli baru order.. so takde melibatkan duit sendiri, tak best ker??best ape..
  6. takde konsep piramid..kalo dah sampai level supervisor.. bye bye upline.. maksudnye point kite tak dikira dah dalam group performance upline.. (sape penah join MLM akan paham ape yang ku cuba sampaikan :)) we are on our own!! best kan..(ade org tanye: tapi nak sampai level supervisor mesti susah.. my ans: tak susah pon kalo share kat orang..kalo dok diam2 tak share kat org memang SUSAH)
  7. bile saya achieve target saya..atau point cukup...saya dapat bonus berbentuk RINGGIT MALAYSIA.. hihihihi, so mmg best!!
  8. one good thing bile saya buat shaklee ni, saya lebih bersyukur dan mendekatkan diri denganNYA..saya rasa bertuah join group ni sebab group ni sentiasa menekankan aspek kerohanian, yang mana menekankan kebergantungan kepada yang ESA bukan kepada manusia.. punca rezeki, cara mendapatkan rezeki yang berkat dan cara membelanjakan dengan betul (yang ni saya discover bile dah join..)
  9. walaupon ni bisnes kite sendiri, tapi kumpulan sentiasa akan support..ada bimbingan berterusan daripada ketua2.. jadi bile down ke, atau tak tau nak wat marketing camner ke..ble dapat bimbingan berterusan.. sebab macam family, selalu ada perjumpaan untuk sesi motivasi and so on so forth (ni pon lepas join baru discover..)
  10. Apa yang penting..bisnes ni bukanla susah..bukan juga mudah, TETAPI its possible!! u can do it..


tapi kalo tanak jual pon, join sebagai ahli je pon dah best..sebab ape
1. dapat bli produk pada harga ahli/distributor
2. kalo jumlah yang kite bli tu pon dah banyak..rebate akan diberi..tapi rebate nye dalam bentuk RM.. tak ke best tu..
3. dapat membeli guna ID sendiri, kumpul point sendiri., jimat dengan harga ahli, rebate berupa wang tunai :)


Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™