17 January 2014

Tips Elakkan Keletihan


Tahukah anda bahawa keletihan adalah masalah biasa yang dialami oleh semua golongan ibu.keletihan adalah keadaan lemah dari segi fizikal atau mental yang mungkin disebabkan stress,ubat,lebih kerja ataupun penyakit


wooo..stress adalah punca utama keletihan..padanlah jika kita sentiasa penat,kita disarankan ambil B complex.. bukan sekadar menukarkan karbohidrat kepada tenaga,malah dapat atasi stress tau! 

jadi,ada tips tak nak atasi keletihan ni???

  1. Tidur bila anak tidur - kalau dah susah sangat nk tidur, (maklumlah..time anak tidurlah nk wat macam2 keje.. ye tak?) ..baring dan tutup mata...haaa..kalau dapat lena sekejap  pun dah cukup bertuah lah tu.. kan mak mak kan...
  2. Minum banyak air - tau tak naper???? sebabnya,dehidrasi (kekurangan air dalam badan) boleh kurangkan jumlah darah..darah yang kurang/tidak membawa oksigen dengan sempurna menyebabkan oksigen tak sampai pada organ atau otot2 utk memberikan tenaga....bila organ takder tenaga,tu yg kita rasa lemah jer.. Nak pastikan air kita minum tu bersih?? Boleh guna Water Pitcher Shaklee.. ;)
  3. Ambil makanan yg kaya ZAT BESI - contoh makanan tinggi zat besi adalah kismis,bayam dan aprikot.zat besi mampu mengalirkan oksigen ke seluruh tisu organ dan otot..kat sini peranan Vitalea plak..
  4. Elak makanan berlemak - sebabnya,lemak ambil masa yang lama utk dihadam dan kurangkan aliran darah ke organ2..ini berlaku sebab alirah darah bertumpu kat perut je...yelah..nk kasi tenaga kat perut utk hadamkan lemak tu..tu pasallah perut gendut ek! agaknya lah,,,nanti nak  wat entry utk perut gendut lah..Lecithin boleh tolong nih..
  5. Seimbangkan pengambilan protein- protein first class ok...bukan protein yang dah di olah. kekurangan protein oleh sebabkan keletihan jugak tau tau tau  Oh! ESP ku sayang...i love u.
  6. Kawal pemakanan - makan hanya ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang..kalau yang gemuk2 tu lagilah...cepat penat..sekali lagi..ESP sayangku

Tips ini diekstrak dr artikel majalah! harap2nya dapatlah bagi manfaat pada anda yang selalu keletihan yer.

oh ya kalau nk cari supplement utk tenaga jangan lupa contact sy ye... =)


Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG, KUALA PILAH dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.

SALIZA RAMLY (ID 956714)
FB: Sally za
FanPage:Adorable Life Zone
No Tel: 012-2979869
Email: sallyramly@gmail.com
COD area: Seremban, Senawang, Kuala Pilah
POS ke seluruh Malaysia

 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease



Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™