16 December 2013

Vitamin Shaklee Untuk masalah Sendi



Assalam. harini saya nak cerita pasal set sendi pulak.. Vitamin untuk sendi ni adalah di antara set2 yang sangat popular.. bukan utk org tua saje. org muda pun amalkan set sendi ini.. Kalau lah anda ada mengalami sakit2 sendi, sakit belakang badan, sakir pinggang, bisa2 dan sengal kat tumit, set sendi ni sgt bagus utk anda. Jangan biarkan sakit sendi anda menghalang anda dari bergiat aktif. Kini, dengan Vitamin untuk Sendi Dari Shaklee, anda mampu mengekalkan sendi-sendi yang kuat, fleksibel dan mudah bergerak.


"...Saya sering sakit bahu belikat apabila duduk lelama mengadap PC, pasti terasa bahu belikat tegang dan tak selesa. Selain itu, kaki sering didatangi  krem a.k.a simpul biawak... Bunyi keriok-keriok sering juga berkumandang tatkala bila nak duduk antara 2 sujud... Normally ni semua anggapan pengambilan kalsium yang tak cukup...Tapi sedar tak anda, ia bukan sekadar tak cukup kalsium... itu tandanya anda mengalami sakit sendi yg "mild"... puncanya?? Tahukah anda kekerapan melakukan aktiviti seperti kedudukan poster yg tak betul yg terlalu lama, sering dukung anak, tidur yang salah posisi dan juga sering mengangkat benda-benda berat, boleh mengundang sakit bila kekerapan aktiviti-aktiviti ni secara longterm... maka terjadi ler sakit sendi lutut,sakit sendi tangan,sakit sendi kaki,sakit sendi bahu,sakit sendi siku..Alhamdulillah selepas 5 hari mengambil Advance Joint Health Tablet (2 biji) + osteomatrix (4 biji) sebelum tidur... dah tak ada bunyi keriok-keriok pada lutut. Rasa licin saja sendi-sendi terutama bila bangun dari duduk antara 2 sujud, naik tangga mahupun duduk lelama depan PC. Kalau tak, memang terasa.Alhamdulillah, dengan izin Allah jua. Saya suka !! kini saya hadiahkan juga kepada mak & ayah saya, nenek-nenek saya........” Pn. Alin


TANDA-TANDA SAKIT SENDI
Bila anda berdiri dan jalan lama-lama, anda sakit lutut...?
kalau solat, nak  tahiyat atau sujud, lutut dan sendi kaki anda saki dan lenguh .?

Kalau anda mengalami masalah-masalah tersebut, anda berkemungkinan sakit sendi..
Tanpa sendi yang sihat, aktiviti biasa seperti membongkok, duduk,dan berjalan semua akan menjadi lebih mencabar. Ini kerana sendi berkhidmat sebagai hubungan antara tulang yang memberikan kestabilan dan kawalan pergerakan badan. Rawan merupakan komponen penting sendi yang menyediakan kusyen di antara tulang dan membantu menyerap kejutan daripada kesan fizikal. Semakin tua, kusyen pelindung rosak secara semula jadi. Faktor-faktor tambahan seperti fizikal yang berterusan tekanan dan terlalu keras boleh mempercepatkan lagi pecahan rawan dengan mencetuskan pelepasan bahan kimia yang menyerang rawan.


Hasilnya? Ketidakselesaan sendi dan pergerakan terhad.


3 langkah untuk memelihara SENDI yang KUAT, FLEKSIBEL & BEBAS BERGERAK

Langkah 1:

=========
Shaklee Advanced Joint Health ~ Membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat. 
Memberikan manfaat kepada sendi dalam 3 cara:
  1. Menyokong keselesaan sendi dgn Ekstrak Boswellia
  2. Meningkatkna kesan kusyen dgn Ekstrak jagung
  3. Memelihara tisu Penyambung yang sihat dgn Vitamin C , Zink, Tembaga dan Mangan

Langkah 2:

========
Shaklee Omega Guard ~ Mengurangkan inflamasi.
Omega bertindak:
  1. Melambatkan degradasi tulang rawan
  2. Boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi - mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi
  3. Bertindak sebagai pelincir – membantu bergerak lebih bebas apabila sendi-sendi berkeriat-keriut & sakit

Langkah 3:

========
Shaklee OsteoMatrix @ Kalsium ~ Mengekalkan Sel Tulang yang Sihat. 
OsteoMatrix Lebih daripada kalsium sebab:
  1. Kalsium, 1,000mg - Sumber semulajadi yang berkonsentrasi dan mudah diserap
  2. Magnesium, 400mg - Bantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang & menguatkannya
  3. Vitamin D, 400IU - Merangsangkan penyerapan kalsium
  4. Boron - Bantu dalam metabolisma tulang
  5. Mangan, tembaga & zink - Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang



 


SIAPA YANG MEMERLUKAN SET INI?

Sesiapa sahaja tidak kira lelaki atau perempuan dewasa yang ingin mengekalkan kesihatan sendi, yang aktif dan lasak. Lazimnya ibu bapa kita yang dah mengalami penyusutan tulang rawan, orang2 muda yang lasak, atau ibu2 yang sibuk menguruskan anak2, rumah tangga dan bekerja.


BELIKANLAH SAMADA UTK DIRI SENDIRI ATAU UTK IBU BAPA YANG SERING MENGADU SAKIT2 SENDI agar mereka dapat menjalankan ibadat  & aktiviti harian dengan lebih aktif. InsyaAllah ini satu dari usaha kita. Semoga Allah mempermudahkan niat baik kita. 
 
Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG, KUALA PILAH dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.

SALIZA RAMLY (ID 956714)
FB: Sally za
FanPage:Adorable Life Zone
No Tel: 012-2979869
Email: sallyramly@gmail.com
COD area: Seremban, Senawang, Kuala Pilah
POS ke seluruh Malaysia

 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™