1 February 2015

BAGAIMANA MEAL SHAKES MEMBANTU MASALAH SEMBELIT?

Anak anda ada masalah sembelit tak? 


Sebagai ibubapa, sudah pasti kita tidak sanggup melihat anak menangis akibat SEMBELIT. Saya masih ingat lagi masa anak saya (Amani) umur 2 tahun. Dia memang selalu hadapi masalah sembelit. Sampai dia takut nak buang air besar sebab dia tahu mesti sakit dan ada banyak darah. Masa tu saya masih belum kenal shaklee.. 

Setelah saya kenal shaklee, saya terus mencuba Meal Shakes untuk anak saya. Alhamdulillah.. Amani dah boleh membuang dengan mudah.. Baru je amalkan seminggu masa tu. Kagum.. Syukur sangat.. 

Selepas tu saya terus konsisten berikan Meal Shakes pada Amani.. Sampai sekarang dia dah tak pernah sembelit lagi.. Sekarang saya dah berikan juga Meal Shakes pada si adik (Ammar). Sebolehnya saya tak nak Ammar alami macam apa yang kakak dia alami dulu. Alhamdulillah, Ammar dah 2 tahun dan dia tak pernah lagi kena sembelit. Syukur sangat2..
 
Anak-anak Mealshakes
Anak-Anak Meal Shakes


Kepada mommies di luar sana, jom cuba berikan MEAL SHAKE untuk merawat sembelit anak. Ini kerana  Meal Shakes merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Mealshake Shaklee juga diperkaya dengan 24 jenis vitamin A-Z juga kaya dengan serat untuk membantu menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan dari kolon dan perut. 

Rasanya yang sangat lazat dan memang digemari kanak-kanak. Macam anak-anak saya, saya akan bancuh sekali sehari campur dengan susu atau minuman kegemaran mereka. Bila cukup bekalan mineral dan vitamin untuk anak, maka anak akan sentiasa sihat dengan izin Allah.. 

Mealshakes atasi masalah sembelit
Mealshakes atasi masalah sembelit

Macam mana Meal Shakes membantu masalah sembelit?

Kandungan serat di dalam meal shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencucui' usus dan perut anak kita. 

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan.

Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi segumpal najis, SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis lembut (tidak lagi SEMBELIT).

Disinilah pentingnya anak kita MINUM BANYAK AIR. 

Akhirnya, SERAT di dalam meal shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.

Simple kan? Shaklee tak buat produk ajaib.. Tapi memang cukup bagus untuk kita semua amalkan.

Jika anda ingin mencuba untuk anak tersayang, anda boleh terus hubungi saya ya. InsyaAllah.. saya akan bantu sebaik mungkin. 

Beli Mealshakes

Jika anda dah biasa dengan shopping online, anda boleh je terus order dengan klik gambar di atas ni. Selepas order, anda layak untuk mendapat konsultasi percuma daripada saya.




Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™