3 August 2014

Cara pengambilan GLA untuk Hamil

Setiap kapsul Gla complex mengandungi 30iu vitamin E yang tergolong dalam vitamin yang mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi. Kebiasannya, vitamin yang tinggi anti oksidan tidak digalakkan di awal kehamilan kecuali atas nasihat doktor. Vitamin-vitamin ini dikhuatiri akan merencatkan pertumbuhan kerana fungsinya yang menghalang proses penuaan sel.

Ramai yang tanya, adakah terdapat kaedah khusus pengambilan GLA complex jika seseorang merancang untuk hamil? Sebagai langkah berjaga-jaga, pengambilan GLA complex perlu dihentikan ketika 'waktu subur' untuk membolehkan persenyawaan sel berlaku dengan lebih baik. 



Antara yang perlu dipraktikkan adalah :
  1. Isteri hendaklah mengetahui kitaran haidnya sama ada yang 28,30 atau 36 hari dan sebagainya.
  2. Bagi yang mempunyai masalah kitaran haid tidak tetap, boleh membuat anggaran jumlah hari mengikut kebiasaan.
  3. Bahagikan hari kitaran haid kepada dua. Katakan 28 hari, maka 28/2=14.
  4. Melalui pengiraan, anggaran masa subur isteri itu adalah antara hari ke-14 hingga hari pertama haid
  5. Pengambilan GLA Complex dimulakan dari hari pertama haid hingga sehari sebelum hari subur. Contohnya jika hari subur antara hari ke 14 hingga hari pertama, GLA perlu diambil sehingga hari ke-13 sahaja..
  6. Pengambilan suplemen lain diteruskan seperti biasa.
  7. Sekiranya untuk cycle berikutnya isteri tidak mengalami kedatangan haid, kemungkinan besar isteri telah hamil. Lakukan ujian kehamilan untuk keputusan yang lebih tepat.
  8. Jika tidak, ulangi langkah 5 seperti di atas
  9. Pastikan juga GLA complex tidak diambil bersama-sama Alfalfa Complex untuk penyerapan yang optimum

Ini adalah antara kaedah yang biasa saya cadangkan untuk mereka yang merancang untuk hamil. Di samping itu, sentiasa berdoa semoga diperkenankan segala usaha anda kerana hanya Dia yang mengetahui setiap yang terbaik untuk kita.

Nak tgk testimoni mereka yang dah berjaya hamil? klik sini ye.


Jom dapatkan produk Shaklee daripada saya. Konsultasi PERCUMA & TIPS EXCLUSIVE untuk anda. COD area SEREMBAN, SENAWANG, KUALA PILAH dan yang berdekatan. Boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Saya akan pos ke alamat anda di seluruh Malaysia.

SALIZA RAMLY
FB: Sally za
FanPage:Adorable Life Zone
No Tel: 012-2979869
Email: sallyramly@gmail.com
COD area: Seremban, Senawang
POS ke seluruh Malaysia
  
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

1 comment

12:46 pm, August 11, 2014  

Singgah..Klik Mr. Nuff dan Followed..

Post a Comment

 

THE FIRST WEALTH IS HEALTH by JIAKREATIFΞLT™